Kategorie:

Firma pozycjonująca - jaką wybrać?

Kilka porad dla poszukiwaczy pozycjonera (firmy pozycjonującej).

Przed pozycjonowaniem - o czym warto pamiętać.

Kopiowanie treści zabronione
Pozycjonowanie - zanim zaczniemy zabawę
  • zanim zaczniemy pozycjonowanie Pozycjonowanie
    - zanim zaczniemy zabawę
Fota z
Firm pozycjonerskich jest dużo. Mało...to znaczy mało powiedziane, a raczej napisane...jest ich bardzo dużo. Nie ma tygodnia, w którym nie dostawałbym oferty z pozycjonowaniem chociaż też się tym zajmuję. Z reguły firmy te przynależą do dwóch kategorii. Tych, których działania faktycznie wpływają na ruch w stronie oraz na te, które próbują zrobić wszystko zgodnie z umową, lecz nie bardzo jest nam to potrzebne. Jaką firmę zatem wybrać aby sprostała naszym oczekiwaniom? Zasada jest prosta: taką, która może przedstawić bez zająknięcia co aktualnie pozycjonuje, choć trochę zdradzić jakimi technikami się posługuje, co już wypozycjonowała oraz jaka umowa jest konieczna do podpisania. Biorąc pod uwagę firmę bądź też wybierając spośród wielu firm, rozpatrzmy poniższe punkty:

1. Fraza do pozycjonowania - zdarza się tak, że to firma pozycjonująca narzuca nam jakie frazy czy też pojedyncze słowa (to rzadziej) będzie pozycjonować. Starajmy się choć trochę wbić w umysł potencjalnego klienta i wyobrazić sobie, jakie frazy jest w stanie wymyślić klient poszukując naszego produktu. To właśnie te najczęściej przychodzące do głowy powinny być pozycjonowane bo najlepiej kojarzą się z naszym produktem. Jeśli my będziemy wysoko w wynikach wyszukiwania to nasz sklep czy stronę wybierze klient.
Sprawdźmy również, jakie frazy przedstawia nam firma pozycjonująca. Zastanówmy się czy my tego potrzebujemy czy robimy to bo konkurencja pozycjonuje się na podobne frazy. To że robią to inni nie oznacza, że ma dużą sprzedaż ale że chociażby ulegli innej firmie pozycjonującej. A firmy takie potrafią bajerować na różne sposoby. Jednym z lepszych jakie widziałem, było podanie frazy, którą udało się im wypozycjonować, coś w stylu: "auto do ślubu mercedes klasy S Warszawa". Wszystko dobrze, ładnie, pięknie tylko...kto takie frazy wpisuje do wyszukiwarki? (albo ilu ich jest?).

2. Umowa z firmą pozycjonującą - sprawdźmy chociaż pobieżnie co podpisujemy. Przede wszystkim kiedy i na jakich warunkach możemy zerwać umowę. Zdarzają się przypadki, kiedy firmy pozycjonujące oferują pierwsze trzy miesiące gratisowe a w tym czasie nie robią nic, w nadziei, że coś wypozycjonuje się "samo" i będzie łatwa kasa. Widziałem również umowę określoną na czas 24 miesięcy, z tym, że jeśli zerwie się ją wcześniej i tak trzeba będzie płacić do końca jej trwania. Trzeba zatem zadać sobie pytania: Co jeśli trafimy na firmę, która nic nie robi z naszą stroną ale w umowie jest, że z żadną inną firmą podpisać umowy nie możemy? Bądź też, co jeśli nie trafiłem w frazy i słowa kluczowe i płacę a nie mam z tego żadnego dochodu? Najlepszym wyjściem według mnie jest umowa z możliwością rozwiązania w trybie natychmiastowym przy czym ewentualnie płacimy za kolejny miesiąc.

3. Nasze dotychczasowe starania - czyli co zrobiliśmy do tej pory aby wspiąć się na wyższe pozycje w wyszukiwarkach. W dużej mierze pozycjonowanie polega na optymalizacji i właściwym doborze słów kluczowych w odpowiednich proporcjach na stronie. Być może uda nam się podziałać tak by dokonać czegokolwiek "na własną rękę". Jak to się mówi: "kto nie ryzykuje ten szampana nie pije" :)

Jeśli chodzi o mnie to przede wszystkim zawsze staram się klientowi wszystko wytłumaczyć. Co będzie dla niego najlepsze i najkrócej pisząc najtańsze. Oczywiście wiadomo, że wysokich pozycji niektórych fraz bez poniesienia odpowiednich kosztów osiągnąć się nie da. W większości przypadków (tak jak napisałem na głównej stronie) staram się optymalizować kod i umieszczać już wszystkie odpowiednie frazy tworząc stronę. Na pozycjonowanie tych cięższych i bardziej konkurencyjnych zgadzam się tylko dla najbardziej zaufanych klientów. Muszę przyznać, że już zaczynają odczuwać pozytywne zmiany w statystykach swoich stron...
Daber

PROSOLVE w skrócie
  • Tworzenie stron internetowych

  • Tworzenie sklepów internetowych

  • Tworzenie witryn internetowych

  • Tworzenie portali internetowych

  • Tworzenie serwisów internetowych

  • Aktualizacje serwisu

  • Znaki graficzne / Loga firmowe

  • Usługi hostingowe

  • Systemy CMS

  • Wieruszów, Kępno, Syców, Ostrzeszów, Wieluń

Kontakt
  • PROSOLVE Karol Dąbrowski
  • ul. Waryńskiego 35 F
  • 98-400 Wieruszów
  • e-mail:

  • Copyright © 2020 PROSOLVE
    Kopiowanie jakichkolwiek tekstów i zdjęć ze strony zabronione.
Social Media



W ramach tej witryny stosuję pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w opcjach przeglądarki. - ZAMKNIJ