-
Pozycjonowanie
- zanim zaczniemy zabawę
Firm pozycjonerskich jest dużo. Mało...to znaczy mało powiedziane, a raczej napisane...jest ich bardzo dużo. Nie ma tygodnia, w którym nie dostawałbym
oferty z pozycjonowaniem chociaż też się tym zajmuję. Z reguły firmy te przynależą do dwóch kategorii. Tych, których działania faktycznie wpływają na
ruch w stronie oraz na te, które próbują zrobić wszystko zgodnie z umową, lecz nie bardzo jest nam to potrzebne. Jaką firmę zatem wybrać aby sprostała naszym oczekiwaniom? Zasada jest prosta: taką, która może przedstawić bez zająknięcia co aktualnie pozycjonuje, choć trochę zdradzić jakimi technikami się posługuje, co już
wypozycjonowała oraz jaka umowa jest konieczna do podpisania. Biorąc pod uwagę firmę bądź też wybierając spośród wielu firm, rozpatrzmy poniższe punkty:
1.
Fraza do pozycjonowania - zdarza się tak, że to firma pozycjonująca narzuca nam jakie frazy czy też pojedyncze słowa (to rzadziej) będzie
pozycjonować. Starajmy się choć trochę wbić w umysł potencjalnego klienta i wyobrazić sobie, jakie frazy jest w stanie wymyślić klient poszukując naszego produktu. To właśnie te najczęściej przychodzące do głowy powinny być pozycjonowane bo najlepiej kojarzą się z naszym produktem. Jeśli my będziemy wysoko w wynikach wyszukiwania to nasz sklep czy stronę wybierze klient.
Sprawdźmy również, jakie frazy przedstawia nam
firma pozycjonująca. Zastanówmy się czy my tego potrzebujemy czy robimy to bo konkurencja pozycjonuje się na podobne frazy. To że robią to inni nie oznacza, że ma dużą sprzedaż ale że chociażby ulegli innej firmie pozycjonującej. A firmy takie potrafią bajerować na różne sposoby. Jednym z lepszych jakie widziałem, było podanie frazy, którą udało się im
wypozycjonować, coś w stylu: "auto do ślubu mercedes klasy S Warszawa". Wszystko dobrze, ładnie, pięknie tylko...kto takie frazy
wpisuje do wyszukiwarki? (albo ilu ich jest?).
2.
Umowa z firmą pozycjonującą - sprawdźmy chociaż pobieżnie co podpisujemy. Przede wszystkim kiedy i na jakich warunkach możemy zerwać umowę. Zdarzają się przypadki, kiedy firmy pozycjonujące oferują pierwsze trzy miesiące gratisowe a w tym czasie nie robią nic, w nadziei, że coś wypozycjonuje się "samo" i będzie łatwa kasa. Widziałem również umowę określoną na czas 24 miesięcy, z tym, że jeśli zerwie się ją wcześniej i tak trzeba będzie płacić do końca jej trwania. Trzeba zatem zadać sobie pytania: Co jeśli trafimy na firmę, która nic nie robi z naszą stroną ale w umowie jest, że z żadną inną firmą podpisać umowy nie możemy? Bądź też, co jeśli nie trafiłem w frazy i słowa kluczowe i płacę a nie mam z tego żadnego dochodu? Najlepszym wyjściem według mnie jest umowa z możliwością rozwiązania w trybie natychmiastowym przy czym ewentualnie płacimy za kolejny miesiąc.
3.
Nasze dotychczasowe starania - czyli co zrobiliśmy do tej pory aby wspiąć się na
wyższe pozycje w wyszukiwarkach. W dużej mierze pozycjonowanie polega na optymalizacji i właściwym doborze słów kluczowych w odpowiednich proporcjach na stronie. Być może uda nam się podziałać tak by dokonać czegokolwiek "na własną rękę". Jak to się mówi: "kto nie ryzykuje ten szampana nie pije" :)
Jeśli chodzi o mnie to przede wszystkim zawsze staram się klientowi
wszystko wytłumaczyć. Co będzie dla niego
najlepsze i najkrócej pisząc
najtańsze. Oczywiście wiadomo, że
wysokich pozycji niektórych
fraz bez poniesienia odpowiednich kosztów osiągnąć się nie da. W większości przypadków (tak jak napisałem na głównej stronie) staram się
optymalizować kod i umieszczać już wszystkie odpowiednie frazy tworząc stronę. Na
pozycjonowanie tych cięższych i bardziej konkurencyjnych zgadzam się tylko dla najbardziej zaufanych klientów. Muszę przyznać, że już zaczynają odczuwać pozytywne zmiany w statystykach swoich stron...